Over Jeroen Korving

Jeroen Korving

Sinds 2000 ben ik actief in de e-commerce en internetsector. Sinds die tijd is het landschap flink veranderd en is zakendoen via internet enorm geprofessionaliseerd. Termen zoals CAC, ROAS, LTV en CTR waren toen nog onbekend. Maar wil je vandaag de dag slagen, dan zul je alle aspecten goed op orde moeten hebben. Denk aan je SEO en SEA strategie, maar ook hoe je data gebruikt om je email marketing en automation te verbeteren (of op te zetten). Als je iemand zoekt om je bij te staan en je verder te helpen, dan kom ik graag eens langs om te bespreken hoe we dat samen kunnen aanpakken.

Sinds ik begon met werken, ben ik altijd geïntrigeerd geweest door het internet en e-commerce. De directe feedback die je verkrijgt uit de data is verslavend en dwingt je bijna om jezelf te blijven innoveren en te verbeteren. Ik heb gewerkt als consultant voor één van de toonaangevende internetbureaus in Nederland, voor een e-business investeringsmaatschappij, ik heb gewerkt voor een bekende internationale prijsvergelijkingssite, ik heb mijn eigen internetbedrijf gehad en ben nog steeds actief voor het door mij opgerichte Leading Courses – inmiddels Europees marktleider op het gebied van golfbaanboekingen en reviews.

Ik weet uit ervaring dat e-commerce consultants vaak makkelijk praten hebben, maar ik voer mijn eigen advies graag ook uit. Alles wat ik weet heb ik zelf ondervonden, ik heb er voor betaald en ik heb ook zelf de pijn ervaren als iets niet werkte. Gedurende mijn ondernemerschap heb ik ook vaak expertise ingewonnen, soms goed en soms wat minder. Maar elke keer wist ik wel beter wat wel en wat niet werkte. En die kennis en ervaring draag ik graag aan jou over, zodat jij daar direct van kunt profiteren.

Sinds 2009 werk ik via mijn bedrijf KorvingKlikt, waarmee ik bedrijven help om succesvol(ler) te zijn op het gebied van e-commerce.

Wat vind ik echt leuk?

Ik vind het leuk om in een dynamische omgeving te werken – denk aan start-ups en scale-ups – en om focus aan te brengen, bedrijven te stroomlijnen en strategisch mee te denken. Ik heb zelf veel fouten gemaakt, moeilijke beslissingen moeten nemen, funding moeten ophalen, met aandeelhouders lastige gesprekken moeten voeren, maar ook successen weten te vieren. Ik wil nu mijn kennis, ervaring én netwerk delen met collega-ondernemers of managers. Ik ben inzetbaar als freelancer of als (interim) manager.

Mijn sterke kanten:

  • Ik kan snel (nieuwe) kansen identificeren en verbanden zien. Dit kunnen nieuwe bedrijfsmodellen zijn, maar ook het verbeteren van huidige processen of het automatiseren van bedrijfsprocessen.
  • Ik kan je helpen om te focussen of gefocust te blijven. Dit is één van de moeilijkste dingen voor een ondernemer. Maak een keuze, geloof erin, laat het groeien en blijf datgene optimaliseren. Een paar procent conversieverbetering aan het begin van het jaar kan een groot verschil maken aan het eind van het jaar.
  • Ik help je om meer inzicht in je bedrijf te krijgen. Een onderneming moet winst maken en zo snel mogelijk break-even zien te draaien. Inzicht in je (dagelijkse) financiële positie is daarvoor noodzakelijk.
  • Ik kan je helpen om financiering aan te trekken en/of potentiële investeerders te ontmoeten. Ik kan je ook helpen met je financiele planning of model en om je business plan te schrijven. Ik ken veel angel investors en VC’s en weet precies waar ze naar op zoek zijn en welke taal je moet spreken.
  • Ook vind ik het leuk om nieuwe samenwerkingsverbanden op te zetten die je bedrijf in een stroomversnelling kunnen brengen.

Door de loop van de jaren heb ik ook vaak te maken gehad met het kiezen van een nieuwe tech stack. Denk aan marketing tools, SEO, CRM, Content Management, Customer Data Management, Automation, Email marketing etc. Ook daarbij kan ik je helpen.

Voor wie werk ik graag?

Het is leuk om voor dynamische e-commerce start-ups en scale-ups te werken, maar ik vind het ook geen probleem om op interim-basis te werken voor gevestigde bedrijven die willen veranderen (of moeten veranderen) of die een snelle groei willen realiseren op het gebied van e-commerce. Ik hou ervan om te werken in een informele cultuur, waar resultaat en plezier hand in hand gaan. Daarnaast werk ik het liefst voor bedrijven die:

  • disruptief zijn in een specifieke branche
  • een bepaalde sector of bedrijfstaak willen veranderen
  • duurzaam zijn en/of de wereld beter willen achterlaten

Bekijk een selectie van bedrijven die ik heb geadviseerd of waar ik betrokken bij ben geweest vanuit Korving Klikt.

Mijn vergoeding

Mijn uurtarief hangt af van de duur van het project en het aantal dagen per week. Omdat ik nog steeds voor mijn bedrijf Leading Courses werk, zijn mijn dagen beperkt tot 2 tot 3 dagen per week. Voor start-ups en scale-ups accepteer ik soms een hybride model, wat betekent een deel in contanten en een deel in aandelen (of opties of SARs) of een deel in contanten en een deel op basis van prestaties.

Geïnteresseerd in mijn diensten als freelance (interim) e-commerce manager of e-commerce adviseur? Neem dan vrijblijvend contact met me op via LinkedIn of klik op de button hieronder!